سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
آرشیو
سایر امکانات
IP شما :
زمستان سر نوشت ساز برای استقلالی ها بدون فرهاد...

استقلال نیمه اول لیگ یازدهم را با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، تمام کرد و این بیشترین اختلاف امتیازی است که در ادوار اخیر،‌ تیم صدرنشین نیم فصل با سایر رقبا ایجاد کرده است. در چنین شرایطی، انتظار می رود رسانه ها و افکار عمومی، مربی تیم صدرنشین را تحسین کنند اما در نظرسنجی دوشنبه شب برنامه 90، این حسین فرکی بود که با فاصله ای قابل توجه از پرویز مظلومی پیشی گرفت

استقلال نیمه اول لیگ یازدهم را با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، تمام کرد و این بیشترین اختلاف امتیازی است که در ادوار اخیر،‌ تیم صدرنشین نیم فصل با سایر رقبا ایجاد کرده است. در چنین شرایطی، انتظار می رود رسانه ها و افکار عمومی، مربی تیم صدرنشین را تحسین کنند اما در نظرسنجی دوشنبه شب برنامه 90، این حسین فرکی بود که با فاصله ای قابل توجه از پرویز مظلومی پیشی گرفت و عنوان بهترین مربی نیم فصل لیگ را از آن خود کرد. درباره این نظرسنجی باید این نکته را هم لحاظ کرد که مظلومی طبعاً گزینه منتخب اکثریت هواداران پرسپولیس نبوده و احتمالاً بسیاری از پرسپولیسی ها به سایر گزینه ها از جمله حسین فرکی رای داده اند ولی این مساله را هم نمی توان نادیده گرفت که در فضای فعلی، این تز که «استقلال با خلاقیت فردی ستارگانش پیروز می شود و کادر فنی نقش چندانی در موفقیت این تیم ندارد» طرفداران زیادی دارد.
فارغ از اینکه این گزاره چقدر درست یا نادرست است، 90 روز سرنوشت سازی که در انتظار استقلال است، به نوعی «عیار» مربیگری پرویز مظلومی را مشخص خواهد کرد. او در این 90 روز از یک سو فرصت دارد به محبوبیتی کم نظیر برسد و جایگاه خود را برای مدتی طولانی تضمین کند و در سویی دیگر، به لبه پرتگاه اخراج نزدیک شود.
در این سه ماه که لیگ با فشردگی بیشتری دنبال می شود و چند روزی هم بازیکنان ملی درگیر حضور در اردوی تیم ملی هستند، استقلال به خاطر حضور در جام حذفی و مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا، در بدترین حالت 2 و در بهترین حالت 4 بازی اضافی نسبت به سایر رقبایش خواهد داشت و اینجاست که نقش مربی پررنگ تر از گذشته جلوه می کند.
* حذف شگفتی ساز جام حذفی
تعطیلات نیم فصل استقلالی ها، یک هفته زودتر از بقیه تیم های لیگ به پایان می رسد چرا که این تیم باید روز 9 دی میزبان شهرداری یاسوج باشد. یاسوجی ها امسال حال و روز چندان خوشی در لیگ آزادگان ندارند و دچار مشکلات درونی هستند و در ارزیابی های اولیه، صعود استقلال به فینال جام حذفی بسیار آسان به نظر می رسد اما جسارتی که حذف کردن تراکتورسازی و فولاد به آن ها بخشیده و فاکتورهایی مثل انگیزه مضاعف بازیکنان گمنام در دیدارهای پخش مستقیم، می تواند برای استقلال دردسرساز باشد.
* نبرد در صدر
استقلال در هفته اول لیگ در حالی به نتیجه مساوی در فولادشهر رضایت داد که می توانست برنده آن بازی باشد ولی این سپاهان، با تیمی که در هفته های ابتدایی لیگ به زمین می رفت، تفاوت های زیادی پیدا کرده. روند صعودی زردهای اصفهان با کریم قنبری آغاز شد و در هفته های پایانی نیم فصل، با زلاتکو کرانچار ادامه یافت. به تعبیری سپاهانی ها با «چراغ خاموش» در حال پیشروی هستند و برای اینکه تبدیل به مدعی جدی تری شوند، باید در این جدال 6 امتیازی سربلند باشند. در آن سوی میدان، اگر استقلال بتواند سپاهان را شکست دهد، با 9 امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان لیگ نهم و دهم، گام بزرگی به سوی قهرمانی در لیگ یازدهم بر می دارد. این بازی 16 دی ماه برگزار می شود.
* فینال بعد از چهار بازی
اگر فرض کنیم استقلال از شهرداری یاسوج عبور می کند، باید در روز 14 بهمن فینال جام حذفی را برابر مس کرمان یا شاهین بوشهر برگزار کند اما پیش از آن باید چهار دیدار لیگ را با فواصل کوتاه مقابل داماش، مس کرمان، سپاسی و فولاد خوزستان انجام دهد که دو تا از آن ها، بازی های خارج از خانه هستند. در واقع استقلالی ها از 16 دی تا 14 بهمن (4 هفته) باید در 6 مسابقه حضور یابند که این فشردگی برای بازیکنان ایرانی، خوشایند نیست. در این مقطع مظلومی چاره ای ندارد که به صورت چرخشی، به بازیکنان ذخیره اش میدان دهد و مهره های کلیدی اش را «حفظ» کند. در این برهه، استقلالی ها که تا اینجا قرعه خوبی در جام حذفی نصیب شان شده، باید امیدوار باشند که در قرعه کشی میزبانی فینال هم برنده باشند.
* با ذوب در پلی آف
استقلال بعد از فراغت از جام حذفی، فقط 8 روز فرصت دارد تا یکی از حساس ترین بازی های امسال خود را مقابل ذوب آهن برگزار کند. این تک بازی در چارچوب مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا است و برنده آن راهی دور دوم انتخابی خواهد شد. آبی ها ماه پیش در فولادشهر، ذوب آهن را شکست دادند اما اصفهانی ها حتی در روزهایی که افت و خیزهای زیادی دارند، تیمی قابل اعتنا هستند. استقلال در سه فصل گذشته نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا نگرفته و حذف در همین ابتدای کار، برای این تیم بسیار گران تمام می شود.
*رویارویی با تیم برانکو
اگر استقلال در بازی روز 22 بهمن موفق به شکست ذوب آهن شود، یک هفته بعد باز هم در ورزشگاه آزادی میزبان تیم الاتفاق عربستان خواهد بود. الاتفاق که این روزها برانکو ایوانکویچ مربی اسبق ایران را روی نیمکت دارد، دو سال پیش در اصفهان شکست سختی از سپاهان خورد، اما این تیمی که برانکو آن را هدایت می کند، شرایط بهتری نسبت به الاتفاق دو سال پیش دارد. آن ها در جدول فعلی لیگ عربستان، بعد از الشباب و الهلال، تیم سوم جدول هستند و سه بازیکن خوب با ملیت آرژانتینی، برزیلی و کره ای دارند. اگر استقلال در فاصله 7 روز، ذوب آهن و الاتفاق را شکست دهد، آنگاه به جدول گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه خواهد یافت.
* نبرد تبریز
پرویز مظلومی هرچقدر در برابر با پرسپولیس کارنامه ای درخشان داشته باشد، در رویارویی با تراکتورسازی ضعیف عمل کرده. استقلال با مظلومی 3 بار با تراکتور روبرو شده که حاصل آن یک تساوی و دو شکست بوده است. جو ورزشگاه یادگار امام، حضور قلعه نویی روی نیمکت و تلاش تراکتوری ها برای نزدیک شدن به صدر جدول، همه و همه عواملی هستند که کار آبی ها را برای این بازی دشوار می کند. اگرچه تاریخ دقیق برگزاری این بازی اعلام نشده اما با توجه به برنامه های تیم ملی و بازی با قطر در دهم اسفند، انتظار می رود دیدار تراکتور و استقلال در اواسط اسفند انجام شود.
* باز هم پرسپولیس
آخرین دیدار دشوار استقلال در زمستان طولانی 90، رویارویی دوباره با پرسپولیس است. تیمی که در دو سال اخیر مقابل استقلال دست و پا بسته بوده ولی اگر تغییر و تحولاتی که در راس کادر فنی و بازیکنان این تیم شنیده می شود، صحت داشته باشد می توان پیش بینی کرد که پرسپولیس در نیم فصل دوم حال و روز بهتری داشته باشد. دربی همیشه حساسیت های خاص خود را دارد و حتی بردهای متوالی استقلال هم تضمینی برای پیروزی در پنجمین بازی پیاپی نیست.
* فرصت ها و تهدیدها
بهترین سناریو برای پرویز مظلومی آن است که قهرمانی جام حذفی را در نیمه بهمن جشن بگیرد،‌ در لیگ قهرمانان آسیا از سد ذوب آهن و الاتفاق عبور کند، در دربی باز هم پیروز شود و بعد از هفت بازی ابتدایی دور برگشت لیگ، همچنان فاصله خود را با سپاهان و تراکتورسازی حفظ کرده باشد. اما در نگاهی بدبینانه، تیمی که جام حذفی را از دست دهد، درلیگ آسیا اوت شود و در لیگ هم جایگاهش به مخاطره بیافتد، بدون شک این مربی تیم است که در کانون انتقادات قرار می گیرد.



نوشته شده در تاریخ : شنبه 90/10/3و در ساعت : 4:16 عصر - نویسنده : دختر آبی | نظر
آخرین مطالب :
درباره
دوستان
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
کــــلبه
لنگه کفش
سکوت ابدی
حسن آباد جرقویه علیا
پرپر
رنگین کمان
.: شهر عشق :.
ستاره سهیل
قافیه باران
پیروان ولایت
ماه و مهــــــــــــــر
گروه اینترنتی جرقه داتکو
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
هر چی تو بخوای
اصولی رایانه
باشگاه پرواز
.:توتویی:.
★ستاره ی سرخ★
ای دریغااااااااا
هر چی که دلت می خواد
true love
*ایستگـــــــــــــــــــــــــــاه انـــــــــــــــــــــرژی*
از فرش تا عرش
*دیدبان رایانه ای *
اخبارکامپیوتر و آی تی، دانلود انواع نرم افزارها
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
ما آخر رفاقتیم
دامپزشکی
میلاد کی مرام
شهد
نسل سوم
بسیجیان عملیاتی
زاغه نشین
یه دختر تنها
شقایق
magicschool
الکترونیک و کارما
طلبه ایرانی
هو العشق
حاج آقا مسئلةٌ
ミ★ミسکوت غمミ★ミ
Romance
محیا
فانوس
سبک جدیدی از زندگی
MUSIC DOWNLOAD
سایه
سحر
یکی مثل ما
هر چی بخوای اینجا هست...
اندیشمند
زندگی
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
anzalichi
فقط به خاطر تو
ایلار
من ودلم
ایستگاه دلتنگی
ضد پسر
دنیای تنهایی من
دنیای امروز
ورزش و سلامتی
ستاره تنها
اصلاحات اساسی
لبخــــــــ ــــ ــــــــد دل
یه دختر باحال
شناسنامه قالب
نام قالب : استقلال
طراح قالب :جاوا استت
سایت پشتیبان : یکتا دانلود
به قدرت : بلاگفا
Copyright © 2010 All Rights Reserved by blueblue.Blogfa.com