سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
آرشیو
سایر امکانات
IP شما :
فوتبال مدیون فرهاد مجیدی است......

در اثنایی که فوتبال ایران به سبب برخی زشتی‌ها انگشت‌نمای خلق شده و البته پرداختن به حواشی از سوی رسانه‌ها و هواداران به سوژه اصلی تبدیل شده است دیدن پاکی‌ها و مردانگی‌هایی که در فوتبال ایران رخ می‌دهد ضرورت بیشتری دارد. فرهاد مجیدی در دربی 73 رفتاری را تکرار کرد که از نظر اخلاقی بسیار ماندگار است

در اثنایی که فوتبال ایران به سبب برخی زشتی‌ها انگشت‌نمای خلق شده و البته پرداختن به حواشی از سوی رسانه‌ها و هواداران به سوژه اصلی تبدیل شده است دیدن پاکی‌ها و مردانگی‌هایی که در فوتبال ایران رخ می‌دهد ضرورت بیشتری دارد. فرهاد مجیدی در دربی 73 رفتاری را تکرار کرد که از نظر اخلاقی بسیار ماندگار است. بسته شدن بازوبند کاپیتانی بر بازوی بازیکنی جوان و تازه شکفته در استقلال بار دیگر یکدلی و یکرنگی را در بهترین تیم حال حاضر فوتبال ایران که بی‌رقیب هم جلوه می‌کند، به رخ کشید. اول بار که فرهاد مجیدی بازوبند کاپیتانی را از دست‌های خود خارج کرد و هنگام تعویض بر بازوی اسماعیل شریفات بست برخی بر این باور بودند شخصیت استقلال به سخره گرفته شده است. اما فرهاد مجیدی بار دیگر این کار را تکرار کرد تا پیام مهمی را به گوش اهالی فوتبال برساند. کاپیتان استقلال پیش‌تر نیز منش و پهلوانی خود را به اثبات رسانده بود. از یاد نمی‌رود که او به چه دلیل از تیم ملی فوتبال ایران کنار رفت. متن نامه فرهاد مجیدی پس از خداحافظی از تیم ملی پرده از مکنونات قلبی کاپیتان استقلال برداشت: «می‌روم تا جا برای جوان‌ها باز بشود.»
آن روزها نیز گفته می‌شد فرهاد به خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای از تیم ملی کنار رفته است اما به واقع هدف چیزی جز میدان دادن به جوان‌ها نبود همانطور که اکنون می‌بینیم فرهاد مجیدی با بستن بازوبند کاپیتانی بر دستان اسماعیل شریفات سعی می‌کند حرف‌های خود را که پیشتر از اهمیت میدان دادن به جوان‌ها زده بود بار دیگر اثبات کند. ابتدای فصل در همین استقلال تصور می‌شد ماجرای بستن بازوبند کاپیتانی به یک معضل و یک معمای غیرقابل حل تبدیل بشود اما اکنون بحث بستن بازوبند کاپیتانی در استقلال به یک مساله ساده و قابل حل تبدیل شده و هیچ یک از بازیکنان این تیم در پی تصاحب نوار زرد رنگی که فرهاد بر دست می‌بندد نیستند.
***
یک بار دیگر می‌توان شجاعت به خرج داد و فرهاد مجیدی را ستود. فوتبال ایران به فرهاد مجیدی مدیون است! فرهاد مجیدی به تماشاگران فوتبال می‌فهماند در عصری که بازیکن در اوج وقاحت و نامهربانی به صورت داور می‌کوبد، شادی‌های پس از گل به زشت‌ترین شکل ممکن به تصویر درمی‌آید و دلال‌ها در یورشی گسترده شیره جان فوتبال را در شیشه می‌کنند، زیبایی‌های زیادی را هم می‌توان در لابلای هجمه‌ای از پلشتی‌ها مشاهده کرد. فرهاد مجیدی را می‌ستاییم نه به خاطر گل‌هایی که در این فصل برای استقلال زد یا پاس‌های گلی که دارد 2 رقمی می‌شود و نه محبوبیت فراوانی که میان خیل عظیم هواداران آبی برخوردار است.
فرهاد مجیدی به خاطر پهلوانی‌اش، به خاطر مردانگی‌اش، به خاطر از خودگذشتگی‌اش مورد توجه و ستایش است. اسماعیل شریفات به عنوان یک بازیکن جوان امروز به خوبی در مکتب استقلال یاد می‌گیرد که ارزش‌ها در میدان بازی چیزهای دیگری است و آنها که می‌مانند تنها آقای گل‌ها، مردان پاس‌ گل‌ها، زیدان‌ها، مسی‌ها، رونالدوها و جادوگران و ساحران نیستند و بااخلاق‌مداری می‌توان همچنان یاد تختی‌ها، دهداری‌ها و نامجوها را زنده نگه داشت.



نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه 90/9/23و در ساعت : 3:37 عصر - نویسنده : دختر آبی | نظر
آخرین مطالب :
درباره
دوستان
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
کــــلبه
لنگه کفش
سکوت ابدی
حسن آباد جرقویه علیا
پرپر
رنگین کمان
.: شهر عشق :.
ستاره سهیل
قافیه باران
پیروان ولایت
ماه و مهــــــــــــــر
گروه اینترنتی جرقه داتکو
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
هر چی تو بخوای
اصولی رایانه
باشگاه پرواز
.:توتویی:.
★ستاره ی سرخ★
ای دریغااااااااا
هر چی که دلت می خواد
true love
*ایستگـــــــــــــــــــــــــــاه انـــــــــــــــــــــرژی*
از فرش تا عرش
*دیدبان رایانه ای *
اخبارکامپیوتر و آی تی، دانلود انواع نرم افزارها
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
ما آخر رفاقتیم
دامپزشکی
میلاد کی مرام
شهد
نسل سوم
بسیجیان عملیاتی
زاغه نشین
یه دختر تنها
شقایق
magicschool
الکترونیک و کارما
طلبه ایرانی
هو العشق
حاج آقا مسئلةٌ
ミ★ミسکوت غمミ★ミ
Romance
محیا
فانوس
سبک جدیدی از زندگی
MUSIC DOWNLOAD
سایه
سحر
یکی مثل ما
هر چی بخوای اینجا هست...
اندیشمند
زندگی
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
anzalichi
فقط به خاطر تو
ایلار
من ودلم
ایستگاه دلتنگی
ضد پسر
دنیای تنهایی من
دنیای امروز
ورزش و سلامتی
ستاره تنها
اصلاحات اساسی
لبخــــــــ ــــ ــــــــد دل
یه دختر باحال
شناسنامه قالب
نام قالب : استقلال
طراح قالب :جاوا استت
سایت پشتیبان : یکتا دانلود
به قدرت : بلاگفا
Copyright © 2010 All Rights Reserved by blueblue.Blogfa.com